sobota, 30 czerwca 2012

"Sałatki w podróży. Lato 2012" - zaproszenie 28

Teraz na Barowym blogu miała zapanować wakacyjna cisza, przerwa na czas nieokreślony - okraszona  na przykład urlopowym zdjęciem leżaczka pod palmą. Jednak zapotrzebowanie społeczne odezwało się na tyle silnym głosem, że  przypomniało mi ubiegłoroczną akcję "Sałatki z różnych stron świata" i zaowocowało kolejnym zaproszeniem.

podsumowaniu tamtej akcji napisałam:  
Patrząc na zgromadzone przepisy ja odczuwam bardzo duży niedosyt... że jeszcze tyle przepisów w tylu krajach jest do odkrycia. I jeśli to się uda planuję kolejną wakacyjną podróż szlakiem sałatkowym w przyszłym roku.

Czas szybko minął, oto znów mamy lato, wakacje, urlopy - pora na wakacyjne sałatki.
Ale nie sałatki letnie z charakteru, tylko podróżujące po mapie i globusie.
Bo może dla niektórych z nas (tak jak dla mnie), będą to jedyne podróże w tym roku...

Zapraszam więc wszystkich chętnych do kolejnej akcji sałatkowej pod hasłem "Sałatki w podróży", która będzie kontynuacją akcji ubiegłorocznej (lub jak kto woli kolejną edycją).


W naszych sałatkowych podróżach dopuszczona jest wszelka dowolność w odwiedzaniu poszczególnych krajów, nie ma sztywnego terminarza, ani wykazu konkretnych miejsc. Skaczemy sobie po mapie i globusie, odwiedzając coraz to nowe miejsca, a także wracając do niektórych dowolną ilość razy.
Chciałabym, żeby ta akcja była kolejną okazją do poszerzania naszej wiedzy o kuchniach innych krajów.


Zasady akcji (są prawie takie same, jak w ubiegłym roku):

1. Akcja trwa od 1 lipca do 31 sierpnia 2012r.

2. Posty biorące udział to takie, które zawierają w treści baner akcji lub aktywny link do tego Zaproszenia (baner umieszczony w poście, nie na bocznym pasku  bloga).

3. W tytule posta lub w jego treści umieszczamy nazwę kraju lub regionu, z którego pochodzi sałatka. 
Na przykład: "Sałatka szopska. Bułgaria", "Arabska sałatka z kuskusem", "Azjatycka sałatka rybna".

4. Dobrze by było, gdyby każdy zgłoszony przepis zawierał odnośnik do wiarygodnego źródła, z którego pochodzi (książka, strona internetowa, blog)

5. Każdy przepis ilustrujemy zdjęciem przygotowanej sałatki.

4. Nie dodajemy wpisów archiwalnych, ani postów bez tytułu.

5. Posty proszę zgłaszać w komentarzach do tego Zaproszenia. Tak będzie najwygodniej, nic się w poczcie nie zawieruszy.

Do banerka wykorzystałam ubiegłoroczny projekt autorstwa  Dobromiły (specjalnie, bo bardzo mi się podoba).


Kod do banerka (do pobrania na bloga):

8 komentarzy:

  1. Zgłaszam się z pierwszym wpisem- http://filozofiasmaku.blogspot.com/2012/07/foul-mdammas-z-rzodkiewkami.html

    jak tylko będę miała więcej czasu, nadrobię sałatkowe zaległości;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez dodaje pierwsz salatke: http://maggiegotuje.blogspot.co.uk/2012/08/lekko-i-smacznie-izraelska-salatka-z.html - i jestem pewna, ze na tej jednej sie nie skonczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również dodaję swoją sałatkę:
    http://kucharzenie-guli.blogspot.com/2012/08/izraelska-saatka-z-kasza-i-kurczakiem.html
    Mam ogromną nadzieję, że na tej nie zakończę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pelu, moje drugie zgłoszenie- http://filozofiasmaku.blogspot.com/2012/08/izraelska-saatka-z-kuskusem-i-kurczakiem.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Malwi, Maggie, Gulo - dziękuję za zgłoszenia. :)
    Bardzo się cieszę, że coś dorzucacie i zabawa trochę ruszyła.
    Minął miesiąc, a tu cisza była jak na morzu.
    Ja co prawda sama nie dawałam dobrego przykładu, ale pogoda i afrykańskie temperatury pozbawiły mnie całkowicie sił kulinarno-blogowych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiejsza sałatka ze wspólnego gotowania http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=4899

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozwolę sobie zgłosić dwie sałatki, dzisiejsza i zaległa, o której całkiem zapomniałem :-)
    http://www.facetnatalerzu.pl/2012/08/marokanska-salatka-z-kurczakiem.html
    http://www.facetnatalerzu.pl/2012/08/izraelska-salatka-z-kuskusem-i-kurczakiem.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo :)(więcej się wypowiem w podsumowaniu)

    OdpowiedzUsuń