środa, 14 marca 2012

Sałatki śniadaniowe - Zaproszenie 24

Zapraszam Was do udziału w kolejnej edycji barowej, której tematem są tym razem Sałatki śniadaniowe...
A są takie w ogóle (ktoś zapyta)?
Na to pytanie pewnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, biorąc pod uwagę fakt co ludzie potrafią jeść na śniadanie, czyli wszystko. Jednak pozostając przy dość tradycyjnych podziałach całodniowego jadłospisu, przygotujmy takie sałatki, powiedzmy że "Śniadaniowe".
Mogą to być zarówno sałatki, które zjemy w domu jako pierwszy posiłek dnia lub/i sałatki przygotowane w domu, które można zabrać do pracy jako drugie śniadanie.
Nie podaję żadnych odgórnych wytycznych - pomysły, wybór składników, kompozycja smaków to Wasza twórczość...


Jakiś czas temu mój kuchenny księgozbiór rozszerzył się miedzy innymi o ciekawą, zawierającą dużo informacji książeczkę śniadaniową, wydaną w 1977 roku. Nie będę teraz analizować treści książki, która w wielu momentach jest zapisem historycznym (dotyczy to ówczesnych realiów), bo nie jest ona tematem głównym tego zaproszenia..



Zajrzałam z ciekawością, czy znajdę w ogóle dział sałatkowy w kontekście śniadań. Znalazłam trochę przepisów, ale obecnie uznane zostałyby raczej za niemodne i niezdrowe, bo.... majone, majonez, majonez  (czasami śmietana).
Jak bardzo zmieniła się sałatkowa moda w ciągu tych trzydziestu kilku lat...

Bardzo jestem ciekawa, co dziś jest normą sałatkową na Waszych stołach i jakie sałatki preferujecie właśnie na śniadanie...

Zasady akcji:
- Akcja trwa od 17.03. do 31.03.2012 r.
- W akcji biorą udział posty:
a) zawierające baner akcji lub aktywny link do tego zaproszenia
b) opublikowane w czasie trwania akcji
c) zawierające przepis i zdjęcie przygotowanej sałatki

Nie dodajemy postów:
a) archiwalnych
b) bez tytułu lub z numerem zamiast tytułu.

Postanowiłam to kolejne zaproszenie rozszerzyć w czasie i ogłosić także akcję  poza blogiem, tzn. na Mikserze.
Swoje propozycje możecie dodawać właśnie na Mikserze lub w komentarzach do tego posta.

Autorką zdjęcia wykorzystanego w banerku jest Panna Malwinna.
Kod do banerka akcji do pobrania na bloga:




Zapraszam do udziału...

9 komentarzy:

  1. Mam nadzieje, ze uda mi sie dolaczyc - wprawdzie rano rzadko jadam salatki, ale za to do pracy zabieram je chetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatki jadam na każde drugie śniadanie- więc przyłączę się z więcej niż jedną sałateczką;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie - i o to chodzi... przecież większość ludzi w tygodniu nie ma czasu na poranne zabawy z aparatem (przed pracą):)

      Malwi - jak najwięcej :)

      Usuń
  3. Ja już z moją jestem gotowa i publikuję ją dziś wieczorem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zacznę od jutrzejszego śniadania niemodną sałatką z majonezem, ale cóż poradzić... takie nam smakują najbardziej. :)

      Usuń
  4. Ja przygotowałam sałatkę owocową, bo właściwie tylko takie jadam na śniadanie. Już jutro pojawi się u mnie na blogu.
    A propos majonezu też lubię sałatki z jego udziałem i nic na to nie poradzę, staram się tylko nieco ograniczać jego ilość.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam!
    Chcialabym wziac udzial w "Salatkach Sniadaniowych"
    Tylko nie moge skopiowac obrazku / banneru i umiescic go u siebie na blogu.
    Prosze o pomoc i dziekuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarodziejko - nie kopiuj obrazka, ale kod do banerka.
      Kopiuje się i wstawia do swojego posta na blogu ten kod, który jest w ramce na dole w zaproszeniu.

      Usuń
  6. Cieszę się że dołączyłam do akcji i mam nadzieję, zostać na dłużej :) Bardzo lubie sałatki, chętnie przyrządzam a jeszcze bardziej lubie podglądać nowe smaki u "innych" :)

    OdpowiedzUsuń