poniedziałek, 22 sierpnia 2011

III Bar sałatkowy - Zaproszenie

To miało być zwykłe  kolejne 18 zaproszenie barowe.
Na takich samych zasadach, jak poprzednie zaproszenia... do kameralnej zabawy "na temat"... w gronie zaprzyjaźnionych barowiczek
Ale pisząc je, zmieniłam zdanie, właśnie z powodu owego tematu.
"Sałatki z różnych stron świata" to temat rzeka, jednocześnie jeszcze taki wakacyjno-podróżniczy...
Daje tyle możliwości, kryje w sobie ogrom propozycji do wykorzystania.
Po prostu żal byłoby zamknąć taki ocean przepisów w króciutkiej małej imprezce.
Dlatego ta edycja barowa będzie trwała nie dwa tygodnie, ale dwa miesiące - co i tak nie jest wcale długo, jak na zakres tematyczny akcji.
Zapraszam serdecznie 

do trzeciego już spotkania w kulinarnej akcji Bar sałatkowy.
Poprzednie edycje odbyły się w 2009 i 2010 roku.



Dopuszczona jest wszelka dowolność w odwiedzaniu poszczególnych krajów, nie ma sztywnego terminarza, ani wykazu konkretnych miejsc.
Skaczemy sobie po mapie lub po globusie odwiedzając coraz to nowe miejsca, a także wracając do niektórych dowolną ilość razy.

Tym razem robimy sałatki według przepisów, których wiarygodne źródła możemy zacytować: książka, gazeta, strona internetowa (również w obcych językach)
W tej akcji nie będą uwzględnione przepisy typu: "jadłam podobną sałatkę na wakacjach w Portugalii, Grecji, Rosji itd i zrobiłam taką u siebie w domu", czyli nasze dowolne wariacje na temat.
Zależy mi po prostu na tym, aby przepisy dodawane do akcji rzeczywiście pochodziły z danego kraju lub regionu, żeby były autentyczne, oryginalne.
Temat tej akcji wymaga trochę szukania i czytania.
Inaczej mówiąc - praca domowa w oparciu o lekturę, ale za to z jakim smakowitym skutkiem!
Mam nadzieję, że poprzez udział w tej akcji  zdobędziemy dużo nowych wiadomości kulinarnych i odkryjemy nowe smaki, nowe ciekawe potrawy...


Akcja zostanie również ogłoszona w dwóch, ostatnio  najbardziej odwiedzanych blogowych miejscach - są to Mikser i Durszlak.
Jednak dla mnie najważniejszym miejscem  akcji i jej podsumowania będzie ten blog.
Na specjalnie założonej stronie "III Bar sałatkowy na bieżąco" (w bocznej szpalcie bloga)  będę wstawiać linki do zgłaszanych przepisów oraz adresy blogów w miarę ich pojawiania się.
Kto nie chce korzystać z mikserowo-durszlakowego pośrednictwa może przesyłać linki do wpisów na swoim blogu pocztą na adres: pela.1 (małpka) gazeta.pl


Zasady akcji  podam poniżej w punktach, bardzo proszę o uważne przeczytanie i dlatego od razu zastrzegam: później nie będę tłumaczyć po raz kolejny, dlaczego dany wpis czeka na moderację lub nie został przyjęty odrzucony (wszystko jest w zasadach).

Zasady kulinarnej akcji "III Bar sałatkowy": 

1. Akcja trwa od 1 września do 31 października 2011r.
2. Posty biorące w niej udział  to takie, które  zawierają  baner akcji lub aktywny link do tego Zaproszenia (baner w konkretnym poście, nie na stronie bloga).
Do wyboru są  trzy rodzaje: baner bezpośredni, baner z Miksera lub baner z Durszlaka.
3. W tytule posta lub w jego treści powinna się znaleźć nazwa kraju lub regionu, z którego pochodzi sałatka.
4. Każdy zgłoszony przepis powinien także zawierać odnośnik do wiarygodnego źródła, z którego pochodzi.
5. Post musi także być ilustrowany zdjęciem przygotowanej sałatki.
4. Nie dodajemy wpisów archiwalnych.


Kod do banera akcji - do pobrania i wstawienia na blogu


Autorką banerka (jak większości banerków moich akcji) jest Dobromiła  (podziękowania, ochy i achy, oczywiście przekazane).


Kod Miksera:
III Bar sałatkowy - Sałatki z różnych stron świata

Kod Durszlaka:


III Bar sałatkowy

6 komentarzy:

  1. Mam jedną taką sałatkę "ze świata", która czeka i czeka żebym ją zrobiła. Będzie okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. yupii;) i to jest to, co mnie niezmiernie cieszy;) zawsze potrafisz mnie zaskoczyć. Podróże smakowe uwielbiam, więc zabieram się za szukanie czegoś ciekawego;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł :) Chętnie wezmę udział.

    OdpowiedzUsuń
  4. Możesz na mnie liczyć, Pelu :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie cieszy Wasza obecność :)
    Bez Was to już teraz chyba by się nie liczyło...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również zgłaszam gotowość :) Będę wertować wszystkie moje książki kucharskie w ten weekend w poszukiwaniu sałatek z różnych stron świata :)

    OdpowiedzUsuń