sobota, 25 czerwca 2011

Powitanie lata - Zaproszenie 15

"Powitanie lata" - to tytuł  kolejnej sałatki.
Kolejne wyzwanie dla naszej twórczości kuchennej, albo chociażby wykorzystanie dostępnego przepisu  gotowca, który będzie odpowiednią ilustracją tematu.
Jakie kryteria? do wyboru
- kompozycja kolorystyczna
- główny składnik kojarzący się z początkiem wakacyjnego, urlopowego luzu i swobody
- wspomnienie z dzieciństwa,  coś w rodzaju "zawsze z początkiem lata pojawiała się u nas w domu...."

Czas tej edycji tylko tydzień (od soboty do soboty), bo lato już jest pełnoprawnie - pogodowo i kalendarzowo.

Na zachętę obrazek z nad morza (tam siedziałam na plaży, nad Bałtykiem - kilkanaście dni temu).

I przepis do wykorzystania.
Sałatka ze szpinaku i szparagów
Składniki:
- 50 dkg białych szparagów
- garść szpinaku
 - 20 dkg pomidorków koktajlowych
- 2 czerwone dymki
- 4 pieczarki
- 1 szalotka
- 1 ząbek czosnku
- 6 łyżek oleju
- 4 łyżki białego octu balsamico
- sól, pieprz, cukier

Szparagi umyć, obrać i ugotować (15-18 minut w osolonej wodzie ze szczyptą cukru) - pokroić.
Szpinak przebrać, umyć i osuszyć.
Pomidory umyć i przekroić na pół.
Dymki obrać, pokroić w krążki.
Pieczarki oczyścić i pokroić w cienkie plastry.
Szalotkę i czosnek obrać, posiekać i zeszklić na 1 łyżce oleju.
Dodać pieczarki i smażyć, aż odparują.
Wyjąć grzyby, wymieszać z octem, 5 łyżkami oleju, doprawić solą i pieprzem.
Sos grzybowy delikatnie wymieszać ze szparagami i pozostałymi składnikami.
Źródło przepisu: "Sól i Pieprz" 7/2010

3 komentarze:

  1. czekałam z niecierpliwością na to zaproszenie. i jak zawsze mnie zaskoczyłaś bardzo miło;) ze szparagami niestety nie poszaleję już, ale na pewno przygotuję coś smakowitego;) no i oczywiście niedługo przygotuję zaległą bezpieczną sałatkę (aż mi wstyd, że tak długo to trwa;()

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zalegam z bezpieczną sałatką (taki przykład daję :).
    Co do szparagów - wybrałam ten przepis (na zdjęciu były szparagi białe), z nadzieją, że są dla Was dostępne.
    U nas, w środku Polski, cały czas są w sprzedaży białe szparagi w supermarketach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już lato powitałam;) http://filozofiasmaku.blogspot.com/2011/06/saatka-na-powitanie-lata.html

    OdpowiedzUsuń