czwartek, 24 marca 2011

Sałatkowe abecadło czyli Zaproszenie 12

Dzisiaj proponuję nową kategorię barową, jak w tytule: sałatkowe ABC.
Główny lub jeden z kilku równorzędnych składników ma nazwę zaczynającą się od konkretnej litery.
W ramach zaproszenia z  literą robimy sałatkę według własnego pomysłu,  według przepisu z książkowo-sieciowego źródła lub według przepisu podanego przeze mnie w Zaproszeniu.
Widzę to w formie cyklicznej, co drugie lub trzecie zaproszenie i w ten sposób mamy zapewnioną tematykę na dłuższy czas.
Zaczynamy oczywiście od A - jakie mamy składniki, których nazwy zaczynają się tą literką?
Ananas, agrest, arbuz, awokado, aronia, ajerkoniak, absynt, adżika, anyż gwiazdkowaty, angielskie ziele.
Czy jeszcze coś się znajdzie? Sama jestem ciekawa, czy coś pominęłam.
Czas trwania edycji: dwa tygodnie.
Zasady publikacji podsumowania pozostają bez zmian (tak jak w ostatnich edycjach).
Serdecznie zapraszam ...

Propozycja do wykorzystania:
Sałatka "Awokado z grejpfrutem"
- 2 czerwone grejpfruty
- 2 awokado
- sok z cytryny
- 15 dkg  sera rokpol
Sos:
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżka octu winnego
- szczypta cukru
- sól
- świeżo zmielony czarny pieprz

Grejpfruty obrać, podzielić na cząstki, usunąć białą błonkę.
Awokado obrać miąższ pokroić wzdłuż na 8 części.
Skropić sokiem z cytryny, razem z grejpfrutem ułożyć na talerzu.
Dodać pokrojony w kostkę ser (przed pokrojeniem można włożyć na kilka minut do zamrażalnika, wtedy nie będzie się kruszył).
Polać sosem.
 Źródło przepisu: "Claudia. Kuchnia ekspresowa" grudzień 2009/styczeń 2010

11 komentarzy:

  1. fajny pomysł z sałatkowym abecadłem. pora w takim razie ruszyć w poszukiwaniu warzyw i owoców na literkę "a" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja już mam pomysł, tralalala! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł na to abecadło :)) Hmmm... ja chyba się teraz na owocowe cudo połaszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Leży u mnie akurat samotne awokado, dodam mu towarzystwo i dołączę . Pomysł bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale się nabiedziłam, żeby coś wymyślić na A. Ale udało się. :-)
    Zgłaszam swoją propozycję: http://dobrosmaki.blogspot.com/2011/03/saatka-na-jak-ananas.html (ze zdjęciem)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oto moja sałatka na "A" :) http://mirabelkowy.blogspot.com/2011/03/ajeroniakowa-saatka-owocowa.html
    ze zdjęciem, proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a oto moja propozycja: Sałatka z Aktinidii:) http://amku.blogspot.com/2011/04/saatka-z-aktinidii.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Dołączam się do akcji z sałatką na a...z ananasem i awokado
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=1149
    (ze zdjęciem)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja zapomniałam napisać, że oczywiście mój przepis też ze zdjęciem:P

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie już jest ananasowo :D oczywiście ze zdjęciem :))) Było pysznie i kolorowo :)

    http://lubietogotowanie.blogspot.com/2011/04/jak-ananas-czyli-saatka-z-kurczakiem.html

    Miłego wieczorku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo, bardzo Wam dziękuję za udział w tej edycji.
    Odwiedziłam wszystkie Wasze blogi, dokładnie czytałam wpisy zachwycając się zdjęciami, ale tym razem nie wpisałam komentarzy.
    Czasami tak bywa, że nie mamy nastroju do pisania.
    Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do następnego razu - za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń