poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Zaproszenie barowe 6 - Sałatka na lato

Oto kolejne zaproszenie, a właściwie pierwsze  w nowej odsłonie barowej po przerwie.
Bardzo długo wahałam się, który przepis dzisiaj Wam zaproponować.
Kilkakrotnie zmieniałam decyzję, powracałam do wcześniej odłożonych przepisów itd.
W końcu jednak zdecydowałam się na prostą sałatkę - tak na zachętę.

Zapraszam do wspólnego przygotowania sałatki z podanych składników - to nasze twórcze zadanie na ten tydzień.
Z podanych niżej składników robimy swoją wersję sałatkową, a każda będzie przecież nieco inna.
Przyda się tu kartka papieru i coś do pisania, ewentualnie kuchenny laptop, bo należy dokładnie zapisać ilości poszczególnych składników oraz sposób przyrządzenia sałatki.

A później na swoim blogu wpisujemy naszą wersję sałatki:
- ilości składników sałatki i sosu
- ewentualnie zastosowane zamienniki składników
- sposób wykonania
- opis ilustrujemy zdjęciem/zdjęciami
- wstawiamy baner z tego bloga lub aktywny link do bloga

A tutaj na blogu wstawiamy w komentarzach do tego posta informację o udziale w zabawie wraz z linkiem do posta na swoim blogu.
Ja swoją wersję sałatki dodam pod koniec każdej edycji.

Z podanych w komentarzach adresów (mam nadzieję, że będą!) powstanie podsumowanie - dla każdej propozycji sałatkowej.

Składniki sałatki:
- pierś z kurczaka
- świeże morele
- zielone winogrona
- seler naciowy
- sałata
- olej
- sól, pieprz

Składniki sosu:
- jogurt naturalny
- majonez
- miód
- sok z cytryny
- sól, pieprz, curry

Serdecznie zapraszam...

11 komentarzy:

  1. Podoba mi się taka zabawa :) a czy prócz podanych składników, można dodać od siebie jakąś jeszcze przyprawę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że osoby jeszcze nie aktywne w Durszlaku też mogą się włączyć! tak czy inaczej już kombinuję co tu wymyślić...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mirabelko - oczywiście, w zakresie przypraw można coś dorzucić, można również jakąś przyprawę opuścić.
    Natomiast nie dodawajmy już nowych składników do sałatki.

    Kasiu - nie ma znaczenia istnienie na Durszlaku, to zabawa dla blogowiczów i tylko się liczy posiadanie bloga.

    Grażynko - tak liczyłam po cichu na Twój udział :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam takie zapytanie, czy te winogrona mogą iść jako składnik sosu? i czy mogę pominąć dwa składniki sosu-czyli majonez i jogurt?

    OdpowiedzUsuń
  5. Malwinno - bawimy się swobodnie z sałatkami, więc zrób tak, jak chcesz.
    Niewątpliwie sos bez majonezu i jogurtu, za to z winogronami będzie zupełnie inny niż przewidywany.
    Bardzo jestem ciekawa efektów - do dzieła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja propozycja sałatki:
    http://nazapiecku.blogspot.com/2010/09/saatka.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu - a więc wystartowałyśmy, dziękuję za pierwszy udział:)

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja, i ja! http://dobrosmaki.blogspot.com/2010/09/saatka-na-lato-konczace-sie.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Peluniu jak obiecałam tak zrobiłam :) z lekkim opóźnieniem ale jestem :)

    http://www.ewelosa.pl/?przepisy,0,07,w,000769,0

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobione- http://filozofiasmaku.blogspot.com/2010/09/subtelna-panna-brzoskwinia-peen-wigoru.html

    OdpowiedzUsuń