wtorek, 2 marca 2010

Zaproszenie barowe 4

Jeszcze zima nie odpuszcza (choć już nie ma siarczystych mrozów), więc dzisiaj ciąg dalszy zimowych sałatek.

Propozycja 9:
Ryżowa z pieczarkami

Składniki:
- 2 szklanki ryżu
- 2o dkg obranych pieczarek
- 20 dkg wędzonego sera żółtego
- 4 ogórki konserwowe
- pęczek dymki
- papryczka chili
- 2 łyżki masła
- 5 łyżek oliwy lub sos majonezowy przyprawiony curry
- sól, pieprz

Ryż ugotować na sypko, ostudzić.
Pieczarki pokroić w plasterki, usmażyć na maśle.
Dymki obrać, posiekać razem ze szczypiorkiem.
Ogórki pokroić na plasterki, ser w kostkę.
Papryczkę oczyścić z pestek, posiekać.
Wszystkie składniki sałatki wymieszać, doprawić solą i pieprzem - polać oliwą lub sosem majonezowym.
Źródło: "Moje gotowanie" 5/2006.

Propozycja 10: Fasolowa z tuńczykiem

Składniki:
- 60 dkg fasoli "Jaś"
- 40 dkg tuńczyka w sosie własnym
- 2 czerwone cebule
- sok z 1 cytryny
- 4 łyżki oliwy
- pęczek natki pietruszki
- sól, pieprz

Fasolę namoczyć na noc, następnego dnia ugotować do miękkości w dużej ilości świeżej wody.
Osączyć, ostudzić.
Tuńczyka osączyć z zalewy, pokroić w cienkie talarki.
Natkę opłukać, posiekać.
Sok z cytryny wymieszać ze szczyptą soli i pieprzu oraz oliwą.
Wszystkie składniki sałatki przełożyć do miski, polać sosem, delikatnie wymieszać i wstawić do lodówki na 2 godziny.
Źródło: "Moje gotowanie" 4/2006
Smacznego próbowania...

4 komentarze:

  1. Oj, Pelu, ja się spóźniam i nie nadążam ! Ale poprawię się, bo uwielbiam sałatki i z ryżem i z fasolką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tą drugą psotaram się zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam fasolową z tuńczykiem. Pycha!
    http://dobrosmaki.blogspot.com/2010/03/saatka-fasolowa-z-tunczykiem.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pelu i ja dorzucam swoją wersją sałatki z fasolą i tuńczykiem :) Pyszna była. Jak dla mnie na razie najlepsza z wszystkich propozycji barowych, przeze mnie wypróbowanych :) Link do sałatki: http://kuchennewzlotyiupadki.blox.pl/2010/03/Salatka-fasolowa-z-tunczykiem.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń