poniedziałek, 1 lutego 2010

Zaproszenie barowe 2

Dzisiaj w karcie:

Propozycja 4: Sałatka z czerwonej kapusty
Składniki:
- 1/2 główki czerwonej kapusty
- 2 marchewki
- 2 jabłka
- 1 czerwona cebula
- 10 dkg żółtego sera typu cheddar
- 1 łyżka soku z cytryny

Sos:
- 3 łyżki majonezu
- 3 łyżki jogurtu naturalnego
- 1 ząbek czosnku
- przyprawy: sól, mielony czarny pieprz, mielona papryka, chili, pieprz cayenne

Z kapusty usunąć głąb, drobno posiekać.
Marchewkę obrać i zetrzeć na grubej tarce.
Z jabłek usunąć gniazda nasienne, pokroić w paski (razem ze skórką).
W osobnej miseczce wymieszać je z sokiem z cytryny.
Cebulę obrać, drobno posiekać.
Żółty ser zetrzeć na tarce.
W dużej misce wymieszać wszystkie składniki.

Sos: wymieszać majonez z jogurtem, dodać zmiażdżony czosnek oraz wszystkie przyprawy.

Przygotowany sos wymieszać z warzywami i wstawić do lodówki na godzinę.

Propozycja 5: Sałatka chińska z makaronu sojowego i tuńczyka
Składniki:
- 10 dkg makaronu sojowego
- 40 dkg mrożonej mieszanki chińskiej
- 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
- 1/2 czerwonej papryki
- 1 ząbek czosnku
- plaster korzenia imbiru
- 4 łyżki sosu sojowego
- 3 łyżki białego octu winnego
- 2 łyżki oleju
- sól, pieprz

Makaron przygotować zgodnie z przepisem na opakowaniu, odcedzić.
Mieszankę podlać 2 łyżkami wrzącej wody, podgrzać i dusić pod przykryciem ok. 5 minut.
Paprykę oczyścić z pestek i drobno pokroić.
Czosnek posiekać, imbir zetrzeć na drobnej tarce.
Dokładnie wymieszać paprykę, czosnek, imbir, sos sojowy, ocet winny, olej - dodać sól i pieprz.

Makaron dodać do warzyw i obsmażyć na silnym ogniu przez minutę.
Przełożyć do salaterki, zalać sosem i dobrze wymieszać.
Na wierzchu ułożyć kawałki tuńczyki odsączonego z zalewy.

Spróbujmy, jak to smakuje...

Bardzo proszę o informacje o sałatkowych wpisach na blogu - w komentarzach do tego zaproszenia: bezpośredni adres posta kończący się ..html

6 komentarzy:

  1. Obie mi się podobają!Z kapusty zrobie na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta chińska do mnie przemawia ;) Chyba się skuszę, akurat wszystko co potrzebne mam w domu. Może tylko ocet sobie daruję... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pelu, zrobiłam sałatkę z czerwonej kapusty. Troszkę pozmieniałam, ale efekt końcowy był bardzo smaczny :) Link do przepisu:
    http://kuchennewzlotyiupadki.blox.pl/2010/02/Surowka-z-czerwonej-kapusty.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Peluś zrobiłam sałatkę z makaronem chińskim - nastepnym razem poczynię zmiany - napisałam o nich u siebie. Ale sałatka bardzo mi smakowała

    http://www.ewelosa.pl/?przepisy,0,07,w,000602,0

    U mnie niestety nie ma na końcu html :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie wiecie, jak bardzo cieszą mnie te pierwsze sałatki.
    To znak, że może ten Bar przyda się, że nie piszę w próżnię...
    Ewelinko - jak widać brak html u Ciebie nie jest przeszkodą, adres po wklejeniu zadziałał i otworzyło się we właściwym miejscu.
    Masz nieco inną technikę, a większość osób biorących udział w naszych akcjach prowadzi swoje blogi na bloggerze, ewentualnie na bloxie (stąd moja prośba)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę spóźniona, ale też zrobiłam sałatkę z czerwonej kapusty :)

    http://redandpale.blox.pl/2010/02/Salatka-z-czerwonej-kapusty.html

    OdpowiedzUsuń